Reeducarea gustului – zaharul

 

Primavara bate la usa sufletului si ne indeamna la transformare. Viata pulseaza in piept si ne indeamna la sanatate. Dupa un sezon in care corpul a avut parte de mai multa statornicie decat si-ar fi dorit, o voce interioara parca ne sopteste sa dam drumul, sa cream spatiu pentru o energie noua.

 

In fiecare dimineata luam decizia de a imbratisa viata cu tot ceea ce viata inseamna pentru noi. Pentru unii, viata inseamna a trai bine, indestulator si la cote marete. Pentru altii, viata inseamna a pasi pe cararea sufletului si a manifesta ceea ce vocea interioara le sopteste.  Dar pentru noi toti, viata inseamna decizii: de la prima decizie de a respira dimineata pana la sutele de decizii si alegeri de pe parcursul zilei de a aduce si mentine sanatatea si incheind cu decizia luata cand punem capul seara pe perna, de a mai intampina viata cu o respiratie pofticioasa si urmatoarea zi.

 

O decizie de onorare a fiintei noastre poate fi un pas major in determinarea cursului vietii noastre si chiar a celor din jur. O astfel de decizie transformatoare poate fi ceva simplu precum: “Incep un program de detoxifiere”, “Stop Zahar”, “Bun venit, Hidratare!”, “Aduc beneficiile uleiurilor esentiale in viata mea si a familiei mele” etc.  Daca te hotarasti sa mergi pe acest drum al transformarii, urmand un program de detoxifiere, te felicit! Am trecut si eu prin acesti pasi de cateva ori pana acum si iti las mai jos cateva sfaturi ce sper sa iti fie si tie de folos.

 

Curatarea organismului printr-un detox implica o serie de alegeri asumate in privinta stilului de viata. O astfel de alegere se refera la alimentatia din perioadele de pre-detox, detox si post-detox, pentru a ne sprijini corpul in procesul sau de transformare. Unul dintre primele alimente la care este indicat sa ne aplecam atentia este Zaharul. Mai cu seama zaharul alb si zaharul adaugat. Ar fi minunat daca il vei scadea treptat, pana la eliminare completa si inlocuirea lui cu alternative cu adevarat sanatoase.

 

De ce?
  • Zaharul adaugat iti aduce 0 nutrienti, dar multe calorii suplimentare
  • Intra foarte repede in sistem, iar reactia organismului este de a produce prea multa insulina (ceea ce scade glicemia)
  • Declanseaza in creier eliberarea de dopamina si serotonina, hormoni care stimuleaza centrul recompensei din creier
  • Cu cat vei consuma mai mult zahar, cu atat organismul va cere mai mult, asemenea unui drog
  • In timp, duce la depunerea lui in corp, ingrasare, diabet, probleme dentare, boli cardiovasculare, de rinichi si o alimentatie lipsita de nutrienti esentiali

 

Alternative sanatoase

Indulcitorii naturali sunt mai aproape de forma zaharului natural si contin vitamine, minerale, enzime si alti nutrienti ce sunt de folos organismului. Variantele de mai jos sunt cele mai cunoscute si la indemana, fiind lesne de gasit in comert.

Mierea – contine nutrienti de pret, dar si antioxidanti si agenti antiinflamatori, antivirali si antibacterieni (enzime, aminoacizi, calciu, magneziu,  chiar si vitamina B6). Inlocuind zaharul cu miere, vei beneficia si de efectele benefice si proprietatile vindecatoare ale acesteia.

Daca ai posibilitatea, achizitioneaz-o direct de la un producator local de incredere. Vei sti ca este chiar miere si vei contribui astfel la sustinerea unui vis din ce in ce mai rar pe meleagurile mioritice. 

Siropul de artar – bogat in antioxidanti de pret, dar si in magneziu si zinc, siropul de artar are o aroma foarte dulce. O lingura de sirop de artar vine la pachet cu 25% din doza zilnica recomandata de magneziu, despre care se stie ca este benefic pentru sistemul osos, dar si pentru mentinerea pielii tinere intrucat stimuleaza productia de colagen.

Clatitele cu sirop de artar si nuca, langa care adaug o mana de zmeura delicioasa pe care am pastrat-o de asta vara la congelor sunt deliciu in stare pura! 

Zaharul de cocos –obtinut din pulpa nucii de cocos, are in jur de 15 calorii de zahar/ lingurita. Pe de alta parte insa, contine si nutrienti precum tiamina, fierul, cuprul, zincul, potasiul si calciul. Totodata, zaharul de cocos contine si inulina, adica un carbohidrat care actioneaza precum un prebiotic benefic pentru sanatatea intestinala. Ca si consistenta si gust, zaharul de cocos este adesea comparat cu zaharul brun.

Varianta preferata pentru zilele cand poftele inunda papilele gustative si se cere o prajitura sau placinta. 

Stevia – extractul de stevie este un indulcitor natural care are 0 calorii, 0 carbohidrati si niciunul dintre efectele negative pe care indulcitorii artificiali le au. Acesta se gaseste pe piata sub forma de esenta lichida, de tablete care se dizolva si de pudra. Extractul de stevie este de 200 de ori mai dulce decat zaharul, deci atunci cand se foloseste trebuie sa se acorde mare atentie cantitatilor folosite.

Curmalele – bogate in potasiu, cupru, fier, magneziu si vitamina B6, curmalele sunt extrem de sanatoase, reduc colesterolul din sange si riscul de afectiuni cardiovasculare si sunt extrem de dulci, ceea ce inseamna ca pot inlocui fara probleme zaharul. Pentru a folosi curmalele pe post de inlocuitor natural al zaharului, foloseste blenderul si transforma-le intr-o pasta.

Ideale pentru tot felul de bomboane si batoane, in combinatie cu mix de nuci si fulgi de cocos,  aromate cu ulei esential de scortisoara sau citrice.

Sirop de agave – acesta este bogat in vitamine si minerale si are totodata un indice glicemic mic. Este bogat in fructoza. In retete, se va folosi 2/3 cana de sirop de agave in locul unei cani de zahar rafinat.

Sirop de orez brun –se obtine prin fierberea orezului fermentat in prealabil. Acesta poate fi folosit cu succes la prepararea deserturilor, pentru a inlocui indulcitorii artificiali sau zaharul.

 

Chiar daca sunt naturali, mai putin procesati si mult mai hranitori decat zaharul alb, tineti cont de faptul ca acesti indulcitori contin totusi zahar. Asadar, indulcitorii amintiti mai sus nu pot fi consumati in cantitati nelimitate.

Din experienta, va impartasesc faptul ca primele 3-4 zile sunt cele mai provocatoare, apare senzatia de “ceata pe ochi”, lipsa de energie si dorinta arzatoare de ceva dulce. Dupa o saptamana corpul incepe sa se obisnuiasca iar dupa doua saptamani deja vi se schimba gustul si incepeti sa nu mai tolerati cantitatea de dulce de dinainte. Vi se pare chiar gretos sa mancati atata dulce! Asta numesc eu “revelatia gusturilor” sau “curatarea papilelor gustative”.

 

Calatorind pe aripile increderii, ne lasam purtati pe drumuri nestiute insa atat de frumos conturate. Iubirea incepe cu noi insine, prin onorarea propriei fiinte si urmarea caii spre sanatate. Sa fim asadar in claritate si determinare inspre alegeri sanatoase!

 

 

 

Nu esti inscris in doTERRA si doresti sa faci parte din echipa Wonderland Essentials?

 

Inscrie-te acum

 

 

Andreea Gornea

doTERRA Welness Advocate

 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii esti de acord cu Termenii si Conditiile
Accept