O luna prielnica sa vorbim despre stres

Aprilie este luna constientizariii stresului, potrivit Stress Management Society. Asa ca “Prier”, cum i se mai zice lunii aprilie, deoarece aceasta perioada din an este una foarte prielnica, este cel mai bun prilej sa vorbim despre stres. 

Cel mai intalnit sens al cuvantului este, potrivit DEX online: STRES, stresuri, s. n. 1. (Med.) Termen general utilizat pentru orice factor din mediu (traumatism, emotii, frig, caldură etc.) capabil sa provoace la om si la animale o stare de tensiune si o reactie de alarma a organismului, determinand uneori imbolnaviri grave; p. ext. efect nefavorabil produs asupra organismului fiintelor de un factor de mediu.

Bine, bine, dar cum “trauma”, “emotie” etc. inseamna altceva pentru fiecare, atunci si “stres”, respectiv “factor de stres”, inseamna altceva pentru fiecare. In esenta, insa, stresul este…o uitare a respiratiei. In afara faptului ca, de fapt, nu stim sa respiram, uneori uitam cu desavarsire s-o facem. Da, poate vine ca un soc, dar chiar nu stim sa respiram. O facem superficial, prin plamani, nu prin stomac, cum ar fi corect si bine. Asa ca, desi fiecare dintre noi ne confruntam si vrem sa infruntam proprii factori stresori, raspunsul ar putea fi acelasi: respira! 

Trecem, nu ca Voda prin loboda, peste cauzele, reactiile (cognitive, comportamentale, emotionale etc.) si consecintele stresului, caci suntem convinsi ca le stiti, si ajungem la ce-i de facut. Asa cum dezvaluiam (“in premiera si in exclusivitate”…not) mai sus, cel mai bun lucru pe care l-am putea face este sa respiram. Si nu oricum, ci corect. Iata cateva tehnici de respiratie.

 

“Box breathing” – nu, nu are de-a face cu 🥊

O tehnica de respiratie calmanta, si nu oricare, ci una pe care o folosesc trupele de elita Navy Seals. Da, ai citit bine. Cum de face parte din actualitatea civililor ca noi? Pai, din cauza cresterii numarului de cazuri de anxietate. Cum facem? 

  1. Rugam frumos smartmobilul sa cronometreze cinci minute. 
  2. Ne asezam cu coloana dreapta (pe podea/pat/canapea/scaun/fotoliu/ce avem la dispozitie in functie de unde suntem). 
  3. Inchidem ochii. 
  4. Inspiram cat numaram pana la patru. 
  5. Ne tinem respiratia cat numaram pana la patru. 
  6. Expiram cat numaram pana la, ai ghicit, patru. 

Si tot asa pana ne da de veste smartmobilul ca au trecut cele cinci minute.  

 

“Respiratia lunii” – da, are de-a face cu 🌑, caci e pentru somn

E trecut de miezul noptii si iti trec prin cap tot felul de ganduri (stupide) in loc sa visezi frumos deja? Atunci respira…doar prin nara stanga. Da, doar prin nara stanga. De ce? Pentru ca partea stanga a corpului nostru este asociata sistemului nervos. De aceea, aceste exercitii de respiratie sunt folosite pentru a-l chema pe Mos Ene pe la gene. Cum facem? 

  1. Stam culcati, inchidem si relaxam ochii. 
  2. Blocam nara dreapta (cu degetul mare de la mana dreapta). 
  3. Strangem aratatorul si mijlociul in palma dreapta, in timp ce pe celelalte doua degete le intidem. 
  4. Respiram prin nara stanga si apoi o blocam cu inelarul de la mana dreapta, in timp ce ridicam degetul mare de pe nara dreapta si expiram prin ea. 

Repetam pana…ideal, pana adormim. 

 

Meditatie – nimic misterios, ci doar concentratie pe 😮‍💨

Meditatia a capatat un caracter de fenomen tainic, insa nu-i nimic mai mult decat a ne concentra pe respiratie si a ne gandi la ceea ce simtim, a ne face o scanare o corpului. Nu ne ia decat cinci minute si ne va ajuta sa nu ne blocam emotiile, ci sa le recunoastem si sa le acceptam. Sunt o gramada de aplicatii pe care le poti descarca si instala pe telefon sau videoclipuri pe YouTube, si cum gramada cere varf, iata cateva care ne fac bine: Headspace, Calm, Balance (care, in 2021, ne face cadou tuturor un an gratuit). 

Sigur ca in lumea asta mare, desi uneori ne miram de cat de mica e, sunt miliarde de tehnici si exercitii de respiratie. Speram ca acestea trei de mai sus sa va serveasca drept un inceput promitator in cautarea celei care sa va vina manusa fiecaruia in parte. 

❤️ 💧 Ce ti-ar mai putea fi de folos ar fi sa picuri in difuzor cateva picaturi din urmatoarele uleiuri esentiale: 

  1. Contra stresului: Lemongrass + Siberian Fir = ❤️ 
  2. Contra anxietatii: Cardamom + Juniper Berry + Tea Tree  = ❤️
  3. Contra insomniei: Turmeric + Black Spruce + Tea Tree = ❤️
  4. Pro meditatie: Patchouli + Frankincense = ❤️

Toate pro tine.

Respira. 

___

Nota: Nu pretindem ca detinem adevarul absolut. Nimeni nu o face. Ceea ce facem noi aici este sa impartasim un punct de vedere. Nu purtam ochelari de cal, nu credem intr-un singur fel de a vedea lucrurile. Sa ne fie de bine, tuturor! 

___

Inca o nota: Va rog sa nu subestimati beneficiile difuzarii in sprijinirea emotiilor noastre. Cu iubire, Alice. 

 

Larisa

Când Cosânzeana, când Pocahontas.

 

 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii esti de acord cu Termenii si Conditiile
Accept