Bunastare prin detoxifiere digitala

Pentru o viata sanatoasa, iesiti de pe Internet cel putin douazeci si una de ore pe zi. Sigur, si faceti miscare cel putin treizeci de minute pe zi. Pe ultima sigur o stiti. Nu stim daca in masura mai mica sau mai mare decat sportul, si nici nu face obiectul acestei postari, insa D-l Internet influenteaza si el sanatatea, atat pe cea a corpului, cat si pe cea a mintii.

Un studiu recent a demonstrat ca, in medie, un american isi verifica telefonul de patruzeci si sapte de ori (!) pe zi (!). Iar unul din zece oameni isi verifica telefonul in timp ce face sex (!). Wow! Acesta pare inceputul unei relatii nesanatoase…cu telefonul.

Ei spun ca este chiar o afectiune. Probabil ca exact in timp ce cititi aceste randuri, va ziceti ca n-are cum sau, chiar daca ar avea, pe tine nu te afecteaza. Daca iti vine greu sa-ti inchizi telefonul (chiar, mai face cineva “una ca asta” in zilele noastre?), daca te simti obligat sa le raspunzi imediat oamenilor (mai ales de cand cu “Seen”), daca simti presiune, atunci ba da, te afecteaza si pe tine.

Este timpul pentru o detoxiere digitala. De fapt, stii ca trebuie, ca-ti trebuie. Asa ca putem incerca sa petrecem mai putin timp pe ecrane. Putem? Da, putem! Nu trebuie sa punem bani la ciorap si sa ne refugiem intr-o tabara de detoxiere digitala (ar fi frumos, dar nu trebuie), ci putem face lucruri mai putin extreme si mai ieftine. Pasi mici.

Ideea/scopul nu este sa renuntam deodata si de tot la Internet si/sau la telefon, ci sa gasim acea modalitatea de a avea o relatie cu el fara sa fim dependenti de el, fara sa-l lasam sa ne rapeasca timp si energie pe care altfel le-am investi in a petrece timp de calitate cu ceilalti, a ne uita la un film sau a citi cateva pagini dintr-o carte.

 

Cunoaste-te pe tine insuti/insati…ca pe telefonul insusi!

Tu stii cat timp petreci zilnic/saptamanal pe ecrane? Ai fi surprins. De fapt, lasa-te surprins chiar acum: deschide aplicatia special conceputa pentru telefonul tau si uita-te la frecventa si durata folosirii retelelor sociale, a programelor si aplicatiilor. Esti surprins/a? Stii ca, desi ironic, poti sa-ti instalezi o “aplicatie de detoxifiere” care sa te calauzeasca pe drumul spre reducerea timpului? Ti-ai instala-o? Ce-ar fi s-o instalezi chiar acum pentru o zi si maine sa vezi ce si cum?

 

Nu ma notifica, frate!

Nu, nu e o joaca (dar ne asumam jocul de cuvinte). Opreste notificarile timp de o ora, fie ca stai acasa cu familia sau te-ai intalnit cu o prietena/un prieten. Probabil ca n-o sa ratezi ceva care nu suferea amanare (daca ar fi cazul, ai fi sunat/a). Incearca intr-o zi sa inchizi notificarile din Inbox si sa nu mai verifici inconstient e-mailurile… mai ales cand nu esti la serviciu sau cand esti in drum spre. Intr-o alta zi, incearca sa nu mai scrii e-mailuri in timp ce mananci. Doar incearca.

 

Nu te culca pe o ureche. Culca-te in alta camera decat cea in care este telefonul.

Nu doar cantitatea somnului, ci si calitatea lui ne aduce beneficii majore. Iar pentru a te bucura de un somn mai bun, e nevoie sa-ti imbunatatesti rutina de culcare…si sa nu te trezesti in mijlocul noptii din cauza unei notificari. Telefonul tinut pe noptiera langa cap este un factor extern de stres…pe care, ce sa vezi, il poti elimina. Da, chiar tu, cu mana ta, vorba aia. Ei spun ca ar fi ideal sa nu petreci timp pe ecrane cu minimum doua ore inainte de a te duce la somn. Si mai spun ca ar fi ideal sa dormiti in camere separate…tu si telefonul. Incearca o data, chiar diseara, oricat de “infricosator” suna si vezi in ce masura iti imbunatateste somnul.

Iata trei pasi mici pe care-i poti face pentru a-ti imbunatati relatia cu telefonul. De fapt, relatia pe care o imbunatatesti controlandu-ti tu telefonul si nu el pe tine, este cea cu tine si cea cu familia/prietenii/colegii. Renuntarea la toxinele vietii virtuale te va ajuta sa te simti mai multumit, atat fizic, cat si mental. Ai incredere in noi, am trecut prin asta. Ai incredere in tine. Poti.

Ce mai poti face, timp de sapte zile consecutive, este, cand se lasa seara, sa picuri in difuzor cate doua picaturi din urmatoarele uleiuri esentiale: Juniper Berry, Black Spruce, Black Pepper si Frankincense. Respira.

 

___

Nota: “Ei” din “ei spun” sunt cercetatorii (nu neaparat britanici). Iar prin “spun” vrem sa spunem ca au dovedit. Stiintific, cum altfel?

Inca o nota: Nu pretindem ca detinem adevarul absolut. Nimeni nu o face. Ceea ce facem noi aici este sa impartasim un punct de vedere. Nu purtam ochelari de cal, nu credem intr-un singur fel de a vedea lucrurile. Sa ne fie de bine, tuturor!

 

 

 

Nu esti inscris in doTERRA si doresti sa faci parte din echipa Wonderland Essentials?

 

Inscrie-te acum

 

 

Alice Vacian

Psihoterapeut & doTERRA Europe Founder

 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii esti de acord cu Termenii si Conditiile
Accept